• Post 1
  • Post 3

Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

my work

Share |
rasanya aku tak pernah pun aku buat entry pasal kerja aku kat sini
nape ea? ntah la..blum tergerak hati kot nak jadikan ia satu entry
after grad, skrg ni dah 3 tmpat aku kije..
MMHE, MMEC, present ialah SBM offshore
MMHE almost 2 years, MMEC 3 bulan je (byk sgt benda pahit kat sini)
of coz la sumenye Oil and Gas
aku mmg tak boleh lari dlm bidang ni
MMEC tu bukan Oil and Gas
company offshore support vessel
sgt boring meh..boring giler...ntah ape kije je aku kena buat
tapi aku layankan jer..tak memberontak pun..tapi dlm hati ni tuhan je yg tau
dlm diam ade offer tmpat lain iaitu company aku skrg ni
aku dgn innocent nye resign la.. O O..management cube mempermaikan aku rupanye
selama aku buat kerja sblm ni tak pernah pun aku ingkar, time aku nak resign
diorang kenakan aku..tak payah la aku ceritakan ape yg diorang kenakan aku
kang tak muat2 pulak blog ni..cume aku ringkaskan diorang buat2 macam
tuk suruh aku jgn quit, hinggakan kan sanggup main ugut2..
lagi korang berkasar dgn aku, lagila aku degil nak kuar dari company ni
stop la crite pasal tuh..
just nak crite yg lain pulak..samem position as naval architect
aku terima tawaran company itu..dan bekerja lah aku dgn amannye
sblm ni MMHE aku buat keje2 naval arhitect,like a stability of the ship
skrg aku masuk part lain pulak..skrg ni wat steel renewal.
steel renewal ala kapal yg dah buruk2 tuh nak ganti body die sbb berkarat sana sini
oh yer..tanker minyak boleh diconvert menjadi FPSO
FPSO pulak adalah satu unit yg memproses dan menyimpan minyak yg telah disedut
minyak itu pulak akan di kutip oleh satu lagi kapal tanker yg akan membawa minyak itu kedarat
ntah ape la aku tuis ni..tatau la korang faham ke tak
korang google je la pasal FPSO ke FSO ke..similar la lebih kurang
dah la nnt aku sambung lagi..nak start buat kije

2 comments:

Aziana Ariffin said...

haha pahit ye kat MMEC...

R i z a said...

heheh..lebih kurang la nana

Post a Comment