• Post 1
  • Post 3

Pages

  • twitter
  • facebook
  • rss

::korang ingat ag tak::

Share |
korang ingat ag tak..zaman2 dulu.. masa sekolah rendah..permainan ape yg korang main masa tu? aku ingat dulu kan, lain tempat lain2 gaya permainan, tapi bile borak2 dgn membe dari tempat lain, rupa-rupanya sama.

aku cuba senaraikan jenis-jenis permainan, kalau ada tambahan bolehla korang tambahkan.. permainan yg dimainkan selepas hbs periksa akhir tahun, main lompat getah..permainan yang dimainkan besenya oleh bebudak prempuan, getah gelang diikat bersama hingga menjadi semacam tali, level-level permainan, level pertama lantai, level kedua lutut,ketiga pinggang dan seterusnya higgala ke kepala. syarat2 permainan lompat tapi tak leh goyang langsung getah tu..

permainan kedua..saidina/monopoly. besenya saidinala..saidina disupply oleh sekolah, nak beli xmampula zaman tu..ok gak permainan ni kan, menggalakkan bebudak pandai kira-kira..

permainan apa ag ea..oo donkey or happy family, permainan ni aku xsuka sgt, agak slow la kan. satu ag nama permainan ni lain2 mengikut tempat, kat tempat aku nama die pepsi cola, cara permainan pijak2 kasut kawan, mula2 buat bulatan pastu nyanyikan lagu tema dia, aku pun x ingat sgt la lagu tema die.

satu ag, aku rasa ni glamor skit among bebudak sekolah rendah, main lawan pemadam, haha..kalu ingat balik senyum sorang2 kan, pemadam digerakkan supaya minindih pemadam pihak lawan. aku rasa stok pemadam aku banyak gle, masa tu pemadam ada byk bentuk, ada bendera negara, ada gamba binatang. satu seposen, beli kat bilik guru..or koperasi sekolah.

utk org yang pernah berbasikal masa zaman sekolah dulu..korang pernah x naik basikal tapi handle die korang pusing kan kat blkg..masa aku sekolah dulu, jadi trend gaya naik basikal cam ni.kalu budak laki die suka modified beskal die leh kayuh ke depan je..tapi x brape glamour sgt la. kalu mlm2 g ngaji or g kelas tambahan, pakai lampu dinamo yg kat beskal tu, makin laju kayuh, makin trang..tapi berat la nak kayuh. dulu mak aku ada belikan aku basikal, tapi basikal tu ala-ala prempuan punye,handle die tinggi, tapi aku x suke, aku suke yang handle die lebar, aku pun x brape excited sgt la. tak lama pastu, uncle aku plak belikan beskal yg aku suka tu,kire ok la..

aku ni masa kecik gila duit, tetiba kat kg aku tu ada perkhidmatan bas, murah je tambang masa tu, 30 sen aku naik bas g sekolah, peh..nampak moden gak g sekolah naik bas ni..dah x style la naik basikal...aku ternampak satu peluang buat duit.. nak tau pe? aku jual basikal yg aku gila-gilakan sgt b4 ni..dgn harga rm50, aku x ckp kat sape2 pun..lbih kurang sebulan pas tu, family aku tanya, mana basikal aku, mula-mula aku kata anta kat bengkel bocor..lama-lama terbongkar gak kegiatan aku..mak aku punye la membebel..org prempuan ni cpat mlenting..pak cik aku cool je..die tanya baik2..sku bg tau kat sape aku jual..aku tak tau la die kecik ati or mmg btol2 x kisah..sbb aku jualkan kat sorang budak anak yatim...sian...

0 comments:

Post a Comment